Svampplockarens guide till nya kunder

Svampplockarens guide till nya kunder
Leads är i kundrekryteringsbranschen något du kanske hört tals om men inte har någon direkt bild av vad det är. Men här följer svampplockarens guide till nya kunder.
Tänk dig ditt företag som en svampplockare ute i skogen en tidig höstdag. Korgen på armen och fötterna djupt nedstuckna i gummistövlarna. Kaffetermos i fickan och sydvästen nedkörd över huvudet. Sedan börjar du traska runt i timme efter timme i hällregn i fruktlös jakt efter dina drömmars svampglänta. Vattnet rinner in i stövlarna och kaffet är slut halvvägs genom förmiddagen. Inte så kul.
Tänk dig i stället att fram till dig i skogen kommer en tomte, bara tre äpplen hög – han tar dig i handen och leder dig runt skogen till det ena fantastiska svampstället efter det andra.
Nu kommer din självklara fråga: vad har svamp och tomtar med kundrekrytering att göra?
Svaret är leads. Svamparna är dina kunder och tomten är – ja, exempelvis leadstore.se. Du vill ha kontaktuppgifter till presumtiva kunder som är intresserade av dina produkter – och de säljer sådana kontaktuppgifter. Det är detta som kallas leads.
Om du går in på www.leadstore.se kan du läsa mer om priser, tillvägagångssätt av köp samt vilka garantier som Leadstore lämnar.

Related posts:

  1. Guide till kreditkort